6 december, lördag.

Helenaträning !

Fick börja med att rida bakdelsvändningar för att få henne att samla ihop sig över bak. Efter det gick vi  över till att trava in på medellinjen och sedan lägga 8 meters volter, 2 st på hela medellinjen, och sen byta varv och göra samma i andra varvet. Jag skulle även ha henne ställd och böjd fast på rakt spår.
När de satt bra i traven så gjorde  vi samma sak i galopp, fast med 10 meters volter istället. I vänstervarvet gick det riktigt bra! Höger var lite svårare då hon inte orkar hålla upp sig själv över bak, och när inte jag orkar det heller så bryter hon av.

Men jag är jättenöjd! det var även helena då hon sa att detta var lite överkurs för oss också då dessa saker ingår i St george programmen.

40 min .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0