11 oktober

Helenaträning idag igen.

Fick börja med att rida öppna och sluta längs långsidorna med en volt i varje hörn, när jag fixade dom bra i skritt så gick vi över till samma övning fast i trav istället. När jag hade koll på skolorna längs långsidorna gjorde vi samma sak på medellinjen så jag fick träna på att göra utan vägg, jag fick även rida sluta längs diagonallinjen. :)
 
det gick så himla bra i traven så vi provade även i galopp och det gick jättebra! Helena sa att vi galopperade tillsammans idag och inte var och en för sig. Jag fick sån kontroll så att det kändes som att hon blev seg då jag verkligen behövde driva för att hålla kvar samma takt och tempo som innan :)
Skulle vi ha tävlat idag så skulle vi ha fått 7or - 8or igenom hela programet, så det kändes riktigt bra !

Helgen var super och jag blev utnämn till klubbens nya dressyrdrottning utav Helena, skoooooooj! ;)
och det tack vara världens bästa häst, Manuela  :) <3  

ca 45 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0