22 oktober , onsdag

Uliträning.

Vi hade lydnadsövningar i hoppning idag.

Började med att hoppa två hinder på långsidan med travbommar före så att man var tvungen att bryta av till trav emellan. Det gick faktiskt bättre än jag trodde, och jag kände att det är lättare om jag kommer tillbaka med överlivet på en gång och håller om med benen. Sen måste jag även vara väldigt snabb och lätta i handen igen för annars drar hon :)

När vi hoppat långsidan i båda varven så hoppade vi tre småhinder som stod i ett ''S'' ungefär, vi skulle travhoppa även dem och bryta av till trav emellan. Där var jag inte tillräckligt snabb tillbaka med överlivet i början, men på slutet kom jag på hur jag skulle göra så sista hindrena kändes bra :)


1 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0