8 oktober

träning för Uli!

vi hade markarbete med lite bommar längs långsidan med olika avstånd så vi fick träna på att både länge och korta traven. På ena kortsidan hade vi koner som man skulle rida typ slalom mellan, det var väldigt bra för att få hästen lösgjord och mjuk i sidorna. På den andra kortsidan hade vi tre studs som vi hoppade över lite i slutet av lektionen.

Vi red även skänkelvikning från hörnet in till mitten som en diagonallinje och sedan tillbaka ut tillnästa hörn igen, men så att vi ändå var i samma varv.  När jag hade fått koll på skänkelvikningarna så fick jag rida sluta in till mitten och ut igen.
Jag tycker att hela lektionen gick bra, jag känner att jag måste bli starkare i mage och rygg men också i benen så att jag orkar hålla om henne. Men det är bara att träna vidare :)


1 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0