14 februari, lördag.

Helenaträning!
började med att rida öppna på medellinjen och långsidorna, först i skritt sen trav och slutligen så provade vi även i galopp nån gång.
Sedan så övergick vi till att träna samling och jag fick räkna galoppsprång och skulle ha så många galoppsprång som möligt mellan vissa bokstäver.  jag blev heeeeeeeeeelt slut av att behöva sitte emot så mkt, men det var värt det för satans så häftigt det var.
Gjorde samma övning i trav sen, och jag tyckte mest att det kändes som om vi stod stilla :P men det skulle vara så för det var tydligen på börjning av att lära oss passage.
Hur som helst så blev det jättebra och det kändes helt kanon och ja det var helt enkelt bäst :)

helena sa att vi utvecklats väldigtmycket och att jag hade fått mycket bättre taktkänsla, men att när jag gjort övningen hon bad om , tx räkna steg mellan s-r, så flög jag ur den sen för att jag tyckte det gick för sakta.
Jag behövde helt enkelt lugna ner mig själv lite . eller som hon sa : det märks ju att det är fälttävlan du vill hålla på med, för det där med lugnt och sansat är inte riktigt din grej när du får välja själv ;).


40 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0