17 september. Projektarbete

Hoppträning för Uli.
Vi  började med att rida fram med dressyrarbete och red lite skänkelvikningar, i början gick det inte så jättebra men det blev bättre med tiden. Efter det så övergick vi till att trava på volten och lära oss rida hästarna på yttertygeln just för att lära oss lätta på innertygeln.

Sedan började vi hoppa lite, idag hoppade vi en serie : två travbommar först, sedan 3 studs för att sedan ha ett galoppsprång till en oxer.
det tog några gånger innan jag kom på hur jag skulle rida henne för att komma rätt och få ett bra flyt igenom hela serien,
men dom vå sista gångerna var riktigt bra.

idag gick det inte så bra och det kändes som att jag inte kunde rida alls, men ibland fick vi till så att det kändes jättebra några steg. Så jag får jobba på det så lär jag mig med tiden. :)


1½ timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0