17 januari, lördag.

Tussekurs idag igen!
idag red vi mer riktig hoppning och hoppade bana och olika linjer.

Vi fick börja med att galoppera över bommar för att lära oss känna av hur långa galoppsprång vi hade och hur vi längde utan att hästen bara rusade iväg utan fortfarande höll sig över bakbenen.

Sedan så hoppade vi fram på lite olika hinder och linjer för att lära oss känna att vi har samma galopp igenom hela linjerna men ändå fixar att svänga och greja. När vi gjort det så hoppade vi bana, först på ungefär 70-80 cm, och sedan på kanske 1m.
det gick riktigt bra, och jag fick lära mig att hålla en bra galopp och att jag fast Manuela börjar rusa in mot hindrena så ska jag bara sitta kvar och hålla jämnt stöd i tyglarna och inte börja bromsa eller lätta eller liknande, utan fortsätta rida precis lika hela vägen fram.

tusse sa att det gick riktigt lysande och att vi verkade trivas jättebra tillsammans och att Manuela gillade mig. även Uli la  sig i och höll med om allt som Tusse sa, så jag ju inte bara nöjd, utan förbannat nöjd! :D

1½ timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0